Få en smertefri rod­behandling

Hvis din tandnerve er angrebet af betændelse, kan en rodbehandling komme på tale. Hos Tandlægerne i Skibby kan vi stå for behandlingen i trygge rammer, og vi sørger altid for, at du er smertedækket under hele forløbet.

Vi er et kompetent team af tandlæger, tandplejere og klinikassistenter, der sætter en ære i at give dig den bedste oplevelse og sikre dig sunde og stærke tænder.

Læs mere om rodbehandlinger her.

Hvornår er en rodbehandling nødvendig?

Har der samlet sig bakterier i en tand, kan der opstå caries, også kaldet huller i tænderne. Bliver hullet ikke behandlet, kan der i værste fald opstå betændelse i tandens nerve.

Hvis tandens nerve bliver blottet, kan det føre til slemme smerter, men hvis nerven er død, vil du ikke opleve gener. I begge tilfælde er det dog nødvendigt med en rodbehandling.

Mange er nervøse for rodbehandlinger, og derfor gør vi meget ud af at informere dig om forløbet fra start til slut, smertedække dig og gøre dig tryg ved behandlingen.

Hvordan foregår en rodbehandling?

Vi rodbehandler uden smerte

Alene ordet rodbehandling kan få mange mennesker til at blive urolige. Her på klinikken gør vi derfor alt for at skabe en tryg stemning, så du kommer nemt og smertefrit gennem behandlingen.

Måske er du nervøs for, at det gør ondt, når tandlægen borer ned til nerven, men bare rolig. Vi lokalbedøver dig, så du er sikret en smertefri behandling.

Oplever du gener efter rodbehandlingen, kan du altid kontakte os, så vi kan finde en løsning på problemet.

Undgå rodbehandling ved at gå jævnligt til tandlægen

Det er ikke altid muligt at opdage karies på egen hånd. Derfor er det en god idé at gå regelmæssigt til tandlægen, som vil kunne opdage hullet i den begyndende fase.

Når karies bliver taget i opløbet, sætter det også en stopper for, at det udvikler sig yderligere – og at du skal igennem en rodbehandling. Hos Tandlægerne i Skibby laver vi rutinemæssige tandtjek, der er med til at holde de værste tandproblemer fra døren og sikre dig sunde tænder.