Paradentosebehandling

Behandling for paradentose

Omkring 12 procent af befolkningen har paradentose i større eller mindre grad. Paradentose har sin oprindelse i en ubehandlet tandkødsbetændelse, som derfor udvikler sig.

Hvis du ikke bliver behandlet for paradentose, kan du i værste fald miste tænderne. Betændelsen vil med tiden sprede sig til de dybereliggende væv i tandkødet og ned mod tandroden. Det vil på sigt føre til, at knoglen bliver nedbrudt og tanden løsner sig.

Husk tandplejen

Paradentose opstår ofte som en konsekvens af misvedligeholdt tandpleje. Hvis bakterier får lov til at samle sig langs tandkødsranden, kan der opstå betændelse.

En betændelsestilstand kan udvikle sig over lang tid og behøver nødvendigvis ikke være smertefuld.

Derfor det vigtigt at gå til hyppige eftersyn hos sin tandlæge og blive undersøgt, så paradentose kan tages i opløbet.

Vi kan hjælpe

Hos Tandlægerne i Skibby kan vi hjælpe med behandling, hvis du er ramt af tandkødsbetændelse eller paradentose.

Vi skaber et overblik over omfanget af tilstanden og udrenser herefter tandkødslommerne og renser og afglatter tændernes rodoverflader (tandrodsrensninger).

Ring til os for at høre nærmere om mulighederne for behandling. Vi har kunder fra hele Skibby, Frederikssund og omegn.