Tandkroner og Tandbroer

Flotte tænder med tandkroner

Hvis du har tænder, der er blevet udborede, rodbehandlede og svækkede eller knækkede, så kan en tandkrone beskytte og forstærke tænderne.
Vi udfører alle former for behandlinger med tandkroner, og vi assisterer med professionel og kompetent rådgivning i forbindelse med hver enkelt behandling.

Forskellige materialer

En tandkrone kan sammenlignes med en slags hætte, der omslutter og beskytter tanden. Den kan fås i flere forskellige materialer. Det kan for eksempel være:

• Porcelæn
  • Metalkeramik
  • Guld

Det varierer hvilket materiale, man vælger at benytte. Det kommer blandt andet an på, hvor i munden behandlingen skal foretages, samt hvor billig løsningen skal være. Sammen finder vi frem til den behandling, der passer dig bedst.

Tandbroer

Hvis du mangler en eller flere tænder, så kan de erstattes med en tandbro. Broen sidder fast på de tilstødende tænder og kan ikke tages ud. Det er en solid og meget kosmetisk pæn erstatning, der føles som – og ligner – en helt naturlig tand.

Hvad enten du har mistet en eller flere tænder grundet paradentose, en ulykke eller manglende tandpleje, så kan en tandbro udgør en rigtig pæn erstatning.
Med en krone eller bro får du et pænt og stærkere tandsæt. Kontakt os for flere informationer om priser og muligheder.