Kirurgi

Tandlægerne i Skibby klarer mange kirurgiske indgreb. Er det særligt krævende operationer henviser vi dig til en erfaren specialtandlæge og kæbekirurg.

​Fjernelse af visdomstænder, rodspidsoperationer, operationer af cyster og isætning af implantater er blandt de indgreb, vi klarer her på tandlægeklinikken:

En visdomstand, der ikke er vokset rigtig frem, skal eventuelt fjernes, så den ikke danner betændelse eller skader på nabotænderne.

En cyste i kæbe eller mundslimhinde kan give store gener, men kan nemt fjernes med lokalbedøvelse.

En rodspidsoperation er nødvendig, når betændelse på rodspidser ikke kan behandles med almindelig rodbehandling.

Indsættelse af implantat er nødvendig, hvis du har mistet en eller flere tænder. På den måde kan du bevare et pænt tandsæt og et sundt bid. Af og til er det da også behov for at bygge knogle op, så implamntatet får en god understøttelse.

Her på klinikken hjælper vi også med tandpleje, paradentose, kroner og broer, implantater, rodbehandling og tandblegning.