Kirurgi

Tandlægerne i Skibby klarer mange kirurgiske indgreb. Er det særligt krævende operationer henviser vi dig til en erfaren specialtandlæge og kæbekirurg.

​Fjernelse af visdomstænder, rodspidsoperationer, operationer af cyster og isætning af implantater er blandt de indgreb, vi klarer her på tandlægeklinikken.

Fjernelse af visdomstænder

Tandimplantater er en af de behandlinger, vi tilbyder inden for tandkirurgi. Derudover kan vi også tilbyde fjernelse af visdomstænder, hvis de generer dig. Vi har ofte udført fjernelse af visdomstænder på vores patienter fra områderne omkring Frederikssund og Skibby.

Hvad er en visdomstand?

En visdomstand er den bagerste tand i tandrække, som der som regel ikke er plads til i munden. Derfor vokser de ofte skævt, er svære at renholde og samler bakterier. På den måde kan der opstå betændelse, og nabotænderne kan tage skade.

Derfor er det vigtigt at have fokus på fjernelse af visdomstænder, da det oftest er den mest hensigtsmæssige løsning.

Fokus på patientens oplevelse af fjernelse af visdomstænder

Mange forestiller sig fjernelse af visdomstænder som noget meget ubehageligt, men med vores dygtige og professionelle kirurger kommer du sikkert gennem din fjernelse af visdomstænder.

En visdomstand, der ikke er vokset rigtig frem, skal eventuelt fjernes, så den ikke danner betændelse eller skader på nabotænderne.

Operation af cyster

En cyste i kæbe eller mundslimhinde kan give store gener, men kan nemt fjernes med lokalbedøvelse.

Rodspidsoperation

En rodspidsoperation er nødvendig, når betændelse på rodspidser ikke kan behandles med almindelig rodbehandling.

Indsættelse af implantat

Indsættelse af implantat er nødvendig, hvis du har mistet en eller flere tænder. På den måde kan du bevare et pænt tandsæt og et sundt bid. Af og til er det da også behov for at bygge knogle op, så implamntatet får en god understøttelse.

Her på klinikken hjælper vi også med tandpleje, paradentose, kroner og broer, implantater, rodbehandling og tandblegning.