Behandling for paradentose

Har du problemer med begyndende paradentose, eller er du i tvivl om det, så kan vi hjælpe dig. Hos Tandlægerne i Skibby har vi mange års erfaring med udbedring og behandling af paradentose fra vores mange patienter i byer som Frederikssund og Skibby.

Hvad er paradentose?

Omkring 12 procent af befolkningen har paradentose i større eller mindre grad. Paradentose har sin oprindelse i en ubehandlet tandkødsbetændelse, som derfor udvikler sig.

Konsekvenser

Hvis du ikke bliver behandlet for paradentose, kan du i værste fald miste tænderne. Betændelsen vil med tiden sprede sig til de dybereliggende væv i tandkødet og ned mod tandroden. Paradentose vil på sigt føre til, at knoglen bliver nedbrudt og tanden løsner sig

Husk tandplejen og undgå paradentose

Paradentose opstår ofte som en konsekvens af misvedligeholdt tandpleje. Hvis bakterier får lov til at samle sig langs tandkødsranden, kan der opstå betændelse.

En betændelsestilstand kan udvikle sig over lang tid og behøver nødvendigvis ikke være smertefuld.

Derfor det vigtigt at gå til hyppige eftersyn hos sin tandlæge og blive undersøgt, så paradentose kan tages i opløbet.

Vi kan hjælpe

Hos Tandlægerne i Skibby kan vi hjælpe med behandling, hvis du er ramt af tandkødsbetændelse eller paradentose.

Vi skaber et overblik over omfanget af tilstanden og udrenser herefter tandkødslommerne og renser og afglatter tændernes rodoverflader (tandrodsrensninger).

Få behandlet din paradentose i Skibby nær Frederikssund

Vi har hjulpet mange patienter fra området omkring Skibby og Frederikssund af med deres paradentose og kan med garanti også hjælpe dig.

Ring til os for at høre nærmere om mulighederne for behandling. Vi har kunder fra hele Skibby, Frederikssund og omegn.