Alm. Tandpleje

Huller i tænderne

Du bør få undersøgt dine tænder hvert halve år – det er med til at opretholde en sund mundhygiejne. Det giver os mulighed for at opdage begyndende tandskader i så god tid, at vi kan forebygge med en enkelt behandling. På den måde kan du tage skaderne i opløbet og styre uden om større tandbehandling og tandlægeregninger.

Huller i tænderne kan være til stor gene og meget smertefuldt. Derfor anbefaler vi at du får tjekket dine tænder ofte, så du undgår huller i tænderne.

Skulle skaden være sket, så er det intet problem, vi har nemlig mange års erfaring med huller i tænderne.

Tandrensning

Når du får et tandeftersyn, anbefaler vi, at du samtidig får foretaget en tandrensning. Selvom du børster dine tænder to gange om dagen, kan du ikke rense lige så effektivt, som en tandlæge kan, og derfor er det nødvendigt med en professionel rensning et par gange om året.

Ved en tandrensning renser vi dine tænder for belægninger og tandsten, så du lettere kan vedligeholde en god tandhygiejne i det daglige.

God hygiejne

Dine tænder er en del af din krop, og det er vigtigt at holde dem rene ligesom resten af din krop. Pæne og rene tænder efterlader et godt indtryk hos andre mennesker, og så vil din partner helt sikkert også værdsætte, at du plejer dine tænder og din mund.

Vi anbefaler, at du børster tænder mindst to gange om dagen og bruger tandtråd. Men tænder varierer meget fra person til person, og derfor kan det i nogen tilfælde være nødvendigt med grundigere tandpleje. I så fald vil vi vejlede dig med henblik på, hvordan du bedst passer dine tænder.

Få sunde tænder

Hos Tandlægerne i Skibby sørger vi for en professionel og omsorgsfuld tandpleje, så du kan få ordnet hullerne og få sunde tænder. Et liv med sunde tænder er noget som mange tager for givet, men de sunde tænder kommer ikke af sig selv. Få at have sunde tænder kræver det daglig tandbørstning og hyppige tandlægebesøg.